Foto: Google Earth

Feyenoord probeert de markt van China aan te boren. Jan de Jong, algemeen directeur van Feyenoord, maakt deel uit van een Rotterdamse handelsmissie die is afgereisd naar Shanghai, zo schrijft RTV Rijnmond.

De Jong hoopt in het Aziatische land interesse te wekken voor het sponsoren van Feyenoord. “Er zijn natuurlijk hartstikke veel Chinese bedrijven die ook in Nederland aan de weg proberen te timmeren. Dat kan bijvoorbeeld door sponsoring, dus proberen we partijen te interesseren om sponsor te worden van Feyenoord.”

De directeur ziet ook een andere mogelijkheid in Azië voor de club. “Er komt een groot project aan waarin 1,5 miljard geïnvesteerd moet worden”, zegt hij, verwijzend naar Feyenoord City. “Misschien hebben Chinese partijen interesse om daar in te investeren. Voor hen kan het ook aantrekkelijk zijn.”

Of de handelsmissie een succes is, is te vroeg om te zeggen. “Het is niet dat je één keer om de tafel gaat zitten. Er is een Chinese cultuur, daar moet je een beetje aan wennen en weten hoe dat gaat. Het gaat niet over één nacht ijs.”

Advertentie
DELEN